BUSTOCHT OPEN MONUMENTENDAG 8 SEPTEMBER 2018

Ook dit jaar verzorgt de Historische Kring Hoogeveen ter gelegenheid van de Open Monumentendag op 8 september een busrit. Het thema is "In Europa". Met dit thema sluit de Open Monumentendag aan bij het Europese Jaar van het Cultureel Erfgoed. Open Monumentendag 2018 vertelt het verhaal van mensen en monumenten In Europa. De busrit is zowel voor leden van de Historische Kring Hoogeveen als voor niet-leden. Het vertrek is om 09.00 uur 's morgens vanaf het gemeentehuis. Dit jaar gaan we naar de provincie Overijssel, waarbij u langs/door de volgende plaatsen komt: Zuidwolde, Balkbrug, Ommen, Vilsteren, Dalfsen en Dedemsvaart. Onderweg wordt door Cor Koopmans een toelichting gegeven over de bezienswaardigheden, die betrekking hebben op het thema in de ruimste zin van het woord. Om + 13.00 uur zijn we weer terug in Hoogeveen. Opgeven is noodzakelijk en dit kan vanaf donderdag 23 augustus bij Rob Prins, secretaris van de Historische Kring Hoogeveen, bij voorkeur per mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., of anders per telefoon tussen 19.00 en 21.00 uur op 0528-240262. De kosten bedragen € 6,00 per persoon, dit is inclusief koffie en een plak krentenwegge. Wilt u mee? Zorg dat u zich tijdig aanmeldt, want het aantal plaatsen is beperkt. Gereserveerde kaarten kunnen op dinsdag 4 september tussen 9.00 – 12.00 en tussen 13.30 en 16.30 uur, tegen contante betaling, worden afgehaald bij 't Kringhuus van de Historische Kring Hoogeveen, Schutstraat 167 te Hoogeveen.

Rabobank Clubkas Campagne 2018.

De Historische Kring Hoogeveen is één van de deelnemende verenigingen aan de clubkascampagne van de Rabobank. De afgelopen jaren kreeg de HKH het hoogste aantal stemmen. Het geldbedrag wat hiermee gepaard ging was van harte welkom. Mede hierdoor kunnen we de contributie van onze leden zo laag mogelijk houden. We hopen dat ook in 2018 veel Rabobankleden hun stem uitbrengen op de Historische Kring Hoogeveen.

Stemperiode
Vanaf nu t/m 22 augustus mogen alle leden van Rabobank Het Drentse Land hun stem uitbrengen op hun favoriete verenigingen of stichtingen. Bij het ledenmagazine Dichterbij hebben de leden onlangs vijf stemmen per adres ontvangen. Ieder huishouden mag maximaal één stem op eenzelfde vereniging uitbrengen.

U kunt uw stem uitbrengen door hier te klikken

Expositie in 't Kringhuus.

Opnieuw heeft de Historische Kring Hoogeveen een expositie ingericht in 't Kringhuus, Schutstraat 167, Hoogeveen.
Piet en Stiena Arends hebben een grote verzameling artikelen, die vroeger te vinden waren in o.a. kruidenierswinkels. Een deel van deze verzameling is momenteel te zien bij de HKH. Het gaat dan om diverse blikken, maar ook om winkelwaren in originele verpakkingen. Verder zijn er attributen tentoongesteld, die men nodig had om een lekker kopje thee of koffie te drinken. Ook zijn er foto's tentoongesteld van vroegere kruidenierswinkels uit Hoogeveen of directe omgeving. Het is beslist de moeite waard om eens een kijkje te nemen in 't Kringhuus. Dit kan op dinsdagmiddag van 13.30 - 16.30 uur.